Klasa II – Bob, Olly and Snapper
LESSON
Topic: Bob, Olly and Snapper – słuchamy i czytamy historyjkę obrazkową.
1. Otwórz podręcznik na stronie 59. Znajdziesz tutaj kolejną część przygód naszych książkowych bohaterów – Bob, Olly and Snapper. Popatrz na obrazki i zastanów się na jaki pomysł wpadła Olly.
2. W historyjce pojawiają się różnego rodzaju zwroty. Spróbuj ustnie dopasować je do właściwych tłumaczeń:
I’ve got an idea. Dobra robota!
place Mam pomysł.
hide & seek Szukam.
Quick! zabawa w chowanego
Coming. miejsce
Well done! Szybko!
3. W historyjce pojawia się również zwrot – „Let’s play”, czy wiesz co on oznacza? Popatrz na przykłady:
Let’s play. – Zagramy/Pobawmy się.
Let’s dance. – Potańczmy.
Let’s sing. – Pośpiewajmy.
Let’s jump. – Poskaczmy.
Let’s do homework. – Zróbmy zadanie.
Poprzez „Let’s” zachęcamy do zrobienia czegoś.
4. Poćwicz z nagraniem czytanie historyjki.
5. Teraz otwórz ćwiczenia na stronie 49 i rozwiąż oba zadania do historyjki (jeżeli nie zrobiłeś ich w piątek). Obrazki w zadaniu 2 możesz również pokolorować.
6. Następnie na stronie 50 w ćwiczeniach, znajdziesz zadania powtórkowe z tego rozdziału. Zrób je w ramach przygotowania do testu podsumowującego.