Bez kategorii

Klasa II – Bob, Olly and Snapper

LESSON

Topic: Bob, Olly and Snapper – słuchamy i czytamy historyjkę obrazkową.

 

 

1. Otwórz podręcznik na stronie 59. Znajdziesz tutaj kolejną część przygód naszych książkowych bohaterów – Bob, Olly and Snapper. Popatrz na obrazki i zastanów się na jaki pomysł wpadła Olly.

https://i.imgur.com/8UhmhcQ.png

2. W historyjce pojawiają się różnego rodzaju zwroty. Spróbuj ustnie dopasować je do właściwych tłumaczeń:

I’ve got an idea.                                          Dobra robota!

place                                                           Mam pomysł.

hide & seek                                                Szukam.

Quick!                                                         zabawa w chowanego

Coming.                                                     miejsce

Well done!                                                 Szybko!

 

3. W historyjce pojawia się również zwrot – „Let’s play”, czy wiesz co on oznacza? Popatrz na przykłady:

Let’s play. – Zagramy/Pobawmy się.

Let’s dance. – Potańczmy.

Let’s sing. – Pośpiewajmy.

Let’s jump. – Poskaczmy.

Let’s do homework. – Zróbmy zadanie.

Poprzez „Let’s” zachęcamy do zrobienia czegoś.

 

4. Poćwicz z nagraniem czytanie historyjki.

 

5. Teraz otwórz ćwiczenia na stronie 49 i rozwiąż oba zadania do historyjki (jeżeli nie zrobiłeś ich w piątek). Obrazki w zadaniu 2 możesz również pokolorować.

6. Następnie na stronie 50 w ćwiczeniach, znajdziesz zadania powtórkowe z tego rozdziału. Zrób je w ramach przygotowania do testu podsumowującego.