Bez kategorii

Klasa III – Rozdział 5

1. W rozdziale 5 poznaliśmy/poznajemy następujące słowa/struktury:

A) JEDZENIE

Słówka podstawowe:

tomatoes – pomidory
peas – groszek
sausages – kiełbaski
carrots – marchewki
crisps – chipsy
bananas – banany
cereal – płatki
orange juice – sok pomarańczowy
breakfast – śniadanie
lunch – lunch
dinner – obiad

Słówka rozszerzone:

ham – szynka
ice cream – lody
sandwich – kanapka
apple – jabłko
pear – gruszka
plum – śliwka
lemon – cytryna
orange – pomarańcza
fish – ryba
butter – masło
bread – chleb
honey – miód
cheese – ser
rice – ryż
water – woda
bacon – bekon
pasta – makaron
pizza – pizza
eggs – jajka
salad – sałatka
jam – dżem
chips – frytki

KLIKNIJ TUTAJ ABY JE PRZEĆWICZYĆ

 

B) ZEGAR

Słówka podstawowe:

What time is it? – Która jest godzina?

1:00 – It’s one o’clock.

2:00 – It’s two o clock.

1:30 – It’s half past one.

2:30 – It’s half past two.

1:15 – It’s quarter past one.

2:15 – It’s quarter past two.

1:05 – It’s five past one.

1:10 – It’s ten past one.

1:20 – It’s twenty past one.

 

Słówka poszerzone:

1:40 – It’s twenty to two.

1:45 – It’s quarter to two.

1:50 – It’s ten to two.

KLIKNIJ TUTAJ ABY JE PRZEĆWICZYĆ

 

C) DNI TYGODNIA

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

Saturday

Sunday

KLIKNIJ TUTAJ ABY JE PRZEĆWICZYĆ

 

2. Poznaliśmy/poznajemy wierszyk i piosenkę:

„Sausages” (podręcznik str. 51)

„She eats cake” (podręcznik str. 57)

KLIKNIJ TUTAJ ABY ODSŁUCHAĆ

„7 days of the week”

3. Zadania interaktywne do przećwiczenia:

A) JEDZENIE:

2. ZEGAR:

3. DNI TYGODNIA: