Klasa III – Rozdział 5
1. W rozdziale 5 poznaliśmy/poznajemy następujące słowa/struktury:
A) JEDZENIE
Słówka podstawowe:
tomatoes – pomidory
peas – groszek
sausages – kiełbaski
carrots – marchewki
crisps – chipsy
bananas – banany
cereal – płatki
orange juice – sok pomarańczowy
breakfast – śniadanie
lunch – lunch
dinner – obiad
Słówka rozszerzone:
ham – szynka
ice cream – lody
sandwich – kanapka
apple – jabłko
pear – gruszka
plum – śliwka
lemon – cytryna
orange – pomarańcza
fish – ryba
butter – masło
bread – chleb
honey – miód
cheese – ser
rice – ryż
water – woda
bacon – bekon
pasta – makaron
pizza – pizza
eggs – jajka
salad – sałatka
jam – dżem
chips – frytki
KLIKNIJ TUTAJ ABY JE PRZEĆWICZYĆ
B) ZEGAR
Słówka podstawowe:
What time is it? – Która jest godzina?
1:00 – It’s one o’clock.
2:00 – It’s two o clock.
1:30 – It’s half past one.
2:30 – It’s half past two.
1:15 – It’s quarter past one.
2:15 – It’s quarter past two.
1:05 – It’s five past one.
1:10 – It’s ten past one.
1:20 – It’s twenty past one.
Słówka poszerzone:
1:40 – It’s twenty to two.
1:45 – It’s quarter to two.
1:50 – It’s ten to two.
KLIKNIJ TUTAJ ABY JE PRZEĆWICZYĆ
C) DNI TYGODNIA
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
Sunday
KLIKNIJ TUTAJ ABY JE PRZEĆWICZYĆ
2. Poznaliśmy/poznajemy wierszyk i piosenkę:
„Sausages” (podręcznik str. 51)
„She eats cake” (podręcznik str. 57)
„7 days of the week”
3. Zadania interaktywne do przećwiczenia:
A) JEDZENIE:
2. ZEGAR:
3. DNI TYGODNIA: