Klasa IV: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.
INFORMACJA
Temat: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.
Cel lekcji: Potrafię powiedzieć, która jest godzina.
LESSON
Topic: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.
I. ROZGRZEWKA (Warm up)
Spróbuj ustnie opisać jak zwykle spędzałeś poniedziałek przed rozpoczęciem nauczania w domu.
What do you usually do on Mondays?
II. PRESENTATION (Prezentacja)
WHAT TIME IS IT?
Która jest godzina?
Zapamiętaj:
a) Zwrot „o’clock” dodajemy tylko przy pełnych godzinach: 7:00 It’s seven o’clock. 11:00 It’s eleven o’clock, itd.
b) Słówko „half” to połowa, a „quarter” to kwadrans (15 minut).
c) „Past” oznacza ile mamy minut po danej godzinie, a „to” ile nam brakuje do kolejnej, pełnej godziny.
Przykłady:
3:00 – It’s three o’clock. 10:00 – It’s ten o’clock.
Ile jest minut po danej godzinie? Czytamy jakby od tyłu.
3:05 – It’s five past three. 10:10 – It’s ten past ten.
3:15 – It’s quarter past three. 10:15 – It’s quarter past ten.
3:20 – It’s twenty past three. 10:25 – It’s twenty-five past ten.
3:30 – It’s half past three. 10:30 – It’s half past ten.
Przekroczyliśmy połowę, więc teraz nie mówimy ile jest minut po danej godzinie, ale uzupełniamy je do kolejnej godziny (3:40 = za dwadzieścia czwarta, 10:35 = za dwadzieścia pięć jedenasta itp.)
3:35 – It’s twenty-five to four. 10:40 – It’s twenty to eleven.
3:45 – It’s quarter to four. 10:45 – It’s quarter to eleven.
3:50 – It’s ten to four. 10:55 – It’s five to eleven.
III. PRACTICE (Ćwiczenie)
1. Aby utrwalić godziny wykonaj cztery poniższe zadania. Wraz z kolejnymi zadaniami, ich poziom trudności wzrasta.