Strona główna Klasa III Klasa III: Meal times – poznajemy nazwy artykułów spożywczych. Test – piszemy test z rozdziału czwartego.

Klasa III: Meal times – poznajemy nazwy artykułów spożywczych. Test – piszemy test z rozdziału czwartego.

8 min read
0
323

Informacja

Materiał można podzielić na dwa różne dni, gdyż obejmuje treści dla dwóch lekcji.

Temat 1: Meal times – poznajemy nazwy artykułów spożywczych.

Temat 2: Test – piszemy test z rozdziału czwartego.

Cel lekcji: Poznajemy nazwy nowych produktów spożywczych. Piszemy test sprawdzający wiedzę z rozdziału 4.

Jakie miałeś zrobić zadanie na dziś? Ćwiczenia str. 41 (nie odsyłamy).

Zadanie obowiązkowe z tej lekcji: Test 4 – zdjęcie rozwiązanego testu proszę przesłać na mail teacherspmucharz@gmail.com w tytule wpisując imię i nazwisko ucznia. Test można wydrukować lub odpowiedzi wpisać do zeszytu, tylko proszę o staranne pismo i numerację zadań. 🙂

Termin wykonania zadania: do piątku (10.04)

Poniższej lekcji nie ma potrzeby drukować, bo nie ma w niej zadań pisemnych, choć do powtórki z dala od komputera można. Proszę tylko wpisać tematy do zeszytu.

 

Lesson

Topic 1: Meal times – poznajemy nazwy artykułów spożywczych.

Topic 2: Test – piszemy test z rozdziału czwartego.

 

I. ROZGRZEWKA (Warm up)

Temat z jedzeniem mieliśmy już w klasie pierwszej i drugiej. Zacznijmy zatem ten rozdział od szybkiej powtórki.

1. Przyjrzyj się poniższym produktom. Ustnie opisz, które z nich lubisz, a których nie. Wykorzystaj konstrukcję I like … / I don’t like … .

 

Klasa I

https://i.imgur.com/YTihnBz.png

Klasa II

2. Teraz przygotowałem dla Ciebie „challenge”, a nawet dwa, w których sprawdzimy jaką masz pamięć. W klasie II poznaliśmy wierszyk i piosenkę o jedzeniu właśnie. Sprawdźmy czy je pamiętasz?

Challenge 1 – Spróbuj dokończyć za mną wierszyk – „Can I have some pasta? Can I have some rice? …” Co powinno być dalej? Jeżeli Ci się udało dokończyć, to masz super pamięć, jeżeli nie to nie przejmuj się. Poniżej wrzucam nagranie do powtórki (zaczyna się od 27 sekundy):

 

Challenge 2 – Kolejne wyzwanie. Tym razem sprawdźmy czy pamiętasz piosenkę o jedzeniu – „Daddy, daddy can I have some ice-cream? Daddy, daddy …”.

Mam nadzieję udało Ci się ją dośpiewać, choćby w myślach. Jeżeli nie to nagranie tej piosenki znajdziesz poniżej:

 

II. PREZENTACJA (Presentation)

1. Dzisiaj do tego materiału z klas I i II dołożymy kolejne produkty spożywcze. Znajdziesz je poniżej. Kliknij w obrazek, a przeniesiesz się do słowniczka, w którym sprawdzisz wymowę tych wyrazów.

III. PRACTICE (Ćwiczenie)

1. Odpowiedz na moje pytania o to co lubisz, a czego nie.

a) Do you like tomatoes? Yes / No                                          d) Do you like carrots? Yes / No

b) Do you like peas? Yes / No                                                  e) Do you like crisps? Yes / No

c) Do you like sausages? Yes / No                                            f) Do you like bananas? Yes / No

2. Otwórz podręcznik na stronie 50 i spróbuj odnaleźć te wszystkie produkty w kuchni Leo. Następnie posłuchaj nagrania i wskaż produkty raz jeszcze.

 

3. Patrząc na ten sam obrazek spróbuj odpowiedzieć na zagadki Zabadoo.

Przypomnij sobie najpierw co oznaczają te słowa:

*cupboard, fridge, cooker, table, floor, bananas, in, on, under

*jak któregoś słowa nie pamiętasz to na samym dole Ci je przetłumaczyłem.

Teraz przyszła pora na wspomniane zagadki Zabadoo. Zatrzymuj nagranie po każdym pytaniu, żeby mieć czas na odpowiedź.

4. Znamy słówka, więc pora nauczyć się wierszyka ze strony 51. Trochę przypomina ten z klasy II, więc na pewno Ci się spodoba. Naucz się go na pamięć bo jest bardzo prosty.

PAMIĘTAJ!

breakfast = śniadanie

lunch = lunch

dinner = obiad

https://i.imgur.com/GWemhSJ.png

To tyle jeżeli chodzi o nowy temat, teraz przejdźmy do tego co lubicie najbardziej, czyli zapowiedzianego teściku. 🙂

IV.  TEST / ZADANIE DOMOWE (Test / Homework)

Poniżej wrzucam Wam test do zrobienia wraz z nagraniem. Rozwiążcie go najpóźniej do piątku (10.04) i poproście rodzica, żeby wysłał mi jego skan lub zdjęcie na maila teacherspmucharz@gmail.com do oceny.

Nagranie do zadania D (Usłyszysz po kolei zdania pasujące do sklepów z obrazka. Musisz wpisać ich cyfrę we wła

 

Test można pobrać, klikając w obraz prawym przyciskiem myszy i wybierając Zapisz obraz jako. Trzymam kciuki!

Good luck!

Miłej pracy!

*cupboard – szafka,

fridge – lodówka,

cooker – kuchenka,

table – stół,

floor – podłoga,

bananas – banany,

in – w,

on – na,

under – pod,