Strona główna Klasa VI Klasa VI: Doctor Q „The popcorn” – pytania w czasie Present Perfect

Klasa VI: Doctor Q „The popcorn” – pytania w czasie Present Perfect

5 min read
5
417

INFORMACJA

Temat: Doctor Q „The popcorn” – Pytania w czasie Present Perfect.

Cel lekcji: Potrafię tworzyć pytania w czasie Present Perfect.

Jakie miałeś zrobić zadanie na dziś? Karta pracy z poprzedniej lekcji.

Zadanie domowe z tej lekcji: Strona 52 z ćwiczeń (proszę o odesłanie skanu/zdjęcia na mail teacherspmucharz@gmail.com.

Termin wykonania zadania: Środa 8.04.

 

Lekcję możesz wydrukować lub wpisać do zeszytu.

 

LESSON

Topic: Doctor Q „The popcorn” – pytania w czasie Present Perfect.

 

I. ROZGRZEWKA (Warm up)

1. Sprawdź czy pamiętasz te słówka z ostatniej lekcji.

II. PREZENTACJA (Presentation)

1. Otwórz podręcznik na stronie 84. Dzisiaj zaczynamy lekcję od historyjki z Doctorem Q i jego przyjaciółmi.

2. Popatrz na obrazki i spróbuj odnaleźć na nich przedmioty, które powtórzyłeś w zadaniu powyżej.

3. Teraz zastanów się co znaczą te słowa:

a show –                                                     oil –

a recipe –                                                   corn –

to cover –                                                   Have you ever …? –

Jeżeli masz z tym problem to ich tłumaczenie znajdziesz na dole lekcji.

4. Posłuchaj i przeczytaj historyjkę ze strony 84.

 

 

5. Zauważyłeś, że w historyjce bardzo często pada pytanie – Have you ever …? Czy ty kiedykolwiek …? Spróbuj odpowiedzieć na kilka moich pytań.

a) Have you ever played Fornite?  Yes / No

b) Have you ever been to the USA?  Yes / No

c) Have you ever met Ronaldo?  Yes / No

6. Popatrzmy zatem na budowę pytań w czasie Present Perfect.

https://i.imgur.com/AKhBUJN.png

Na pewno zauważyłeś, że w pytaniach „have/has” zamienia się miejscem z osobą. Tak właśnie tworzy się tutaj pytania:

She has bought a new car. —— > Has she bought a new car?

I have played Minecraft. —— > Have you played Minecraft?

They have danced together. —— > Have they danced together?

 

Zwróć uwagę również na krótkie odpowiedzi na te pytania:

Yes, [osoba] have/has.

No, [osoba] haven’t/hasn’t.

 

7. Obejrzyj filmik z Hummym aby to utrwalić.

 

III. PRACTICE (Ćwiczenia)

1. Zrób ćwiczenie 3 ze strony 85. Twoim zadaniem jest uzupełnić pytania operatorem have/has oraz właściwą formą czasownika z nawiasów (w przypadku nieregularnych tabelka str. 123).

https://i.imgur.com/Z8xbW5M.png

2. W ćwiczeniu piątym musisz ułożyć pięć pytań do doktora Q.

https://i.imgur.com/NpCXIlR.png

Ex. 5/85

1. Have you ever been on TV?

2.

3.

4.

5.

3. Teraz posłuchaj wywiadu z doktorem Q i do tych pytań dopisz krótkie odpowiedzi (Yes, I have. / No, I haven’t)

Ex. 6/85

1. No, I haven’t.

2.

3.

4.

5.

Zapamiętaj pytanie – Have you ever …? oznacza „Czy ty kiedykolwiek (coś zrobiłeś)?”.

 

IV. ZADANIE DOMOWE (Homework)

1. Ćwiczenia strona 52 (do środy 8.04).

 

 

*Słówka do historyjki

a show – program                                                 oil – olej

a recipe – przepis                                                  corn – kukurydza

to cover – przykryć                                                Have you ever …? – Czy ty kiedykolwiek …?

 

Miłej pracy!