Strona główna Klasa IV Klasa IV: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.

Klasa IV: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.

6 min read
0
377

INFORMACJA

Temat: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.

Cel lekcji: Potrafię powiedzieć, która jest godzina.

Jakie miałeś zrobić zadanie na dziś? Ćwiczenia str. 52 zad. 3 i 4.

Zadanie domowe z tej lekcji: Strona 53 z ćwiczeń + interaktywne zadania z tej lekcji (nie odsyłamy, jak nie poproszę).

Termin wykonania: Środa 8.04.

 

Lekcję możesz wydrukować lub wpisać do zeszytu (tylko temat).

 

LESSON

Topic: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.

 

I. ROZGRZEWKA (Warm up)

Spróbuj ustnie opisać jak zwykle spędzałeś poniedziałek przed rozpoczęciem nauczania w domu.

What do you usually do on Mondays?

 

II. PRESENTATION (Prezentacja)

1. Dzisiaj na lekcji przypomnimy sobie, jak podawać czas w języku angielskim. Przyjrzyj się poniższemu zegarowi:

WHAT TIME IS IT?

Która jest godzina?

Słowa „minutes” nie musisz zapisywać w swoich zdaniach.

Zapamiętaj:

a) Zwrot „o’clock” dodajemy tylko przy pełnych godzinach: 7:00 It’s seven o’clock. 11:00 It’s eleven o’clock, itd.

b) Słówko „half” to połowa, a „quarter” to kwadrans (15 minut).

c) „Past” oznacza ile mamy minut po danej godzinie, a „to” ile nam brakuje do kolejnej, pełnej godziny.

 

Przykłady:

3:00 – It’s three o’clock.                   10:00 – It’s ten o’clock.

 

Ile jest minut po danej godzinie? Czytamy jakby od tyłu.

3:05 – It’s five past three.                 10:10 – It’s ten past ten.

3:15 – It’s quarter past three.           10:15 – It’s quarter past ten.

3:20 – It’s twenty past three.            10:25 – It’s twenty-five past ten.

3:30 – It’s half past three.                 10:30 – It’s half past ten.

Przekroczyliśmy połowę, więc teraz nie mówimy ile jest minut po danej godzinie, ale uzupełniamy je do kolejnej godziny (3:40 = za dwadzieścia czwarta, 10:35 = za dwadzieścia pięć jedenasta itp.)

3:35 – It’s twenty-five to four.         10:40 – It’s twenty to eleven.

3:45 – It’s quarter to four.               10:45 – It’s quarter to eleven.

3:50 – It’s ten to four.                      10:55 – It’s five to eleven.

 

III. PRACTICE (Ćwiczenie)

1. Aby utrwalić godziny wykonaj cztery poniższe zadania. Wraz z kolejnymi zadaniami, ich poziom trudności wzrasta.

 

2. Otwórz podręcznik na stronie 86. Mamy tutaj kolejną historyjkę z bohaterami naszej książki. Posłuchaj i poćwicz czytanie tego tekstu. Zastanów się co poszło w niej nie tak.

https://i.imgur.com/b8QneLp.png

 

Obejrzyj jej wersję filmową.

 

3. Teraz otwórz ćwiczenia na stronie 53 i spróbuj rozwiązać wszystkie zadania na nie. Poniżej masz wyjaśnienie co należy zrobić, jakbyś miał z czymś trudność. 🙂

Zad. 1 – Dopasuj zegary do wyrażeń. Wiem, że wolałbyś elektroniczne tarcze, ale dasz radę! 🙂

Zad. 2 –  Zadanie na logikę. Popatrz na wyrażenia i zastanów się co ile minut się zmieniają te godziny.

Zad. 3 – Uzupełniaj zdania na podstawie programu telewizyjnego. Wpisuj albo pytanie o godzinę – What time is (it)? Albo podawaj o której godzinie jest dany program w TV – It’s at … .

ZAPAMIĘTAJ:

„at” stawiamy przed godzinami, np. „at seven o’clock” = o siódmej;

Zad. 4 – Ułóż te zdania w odpowiedniej kolejności, tak żeby powstał dialog.

Zad. 5 – Ostatnie zadanie. Napisz, o której godzinie zwykle wykonujesz te czynności.

 

IV. ZADANIE DOMOWE (Homework)

1. Strona z ćwiczeniami z lekcji, czyli str. 53. Zrób ją do środy (8.04)

2. Sprawdź czy zrobiłeś interaktywne zadania z tej lekcji.

 

Miłej pracy!