Bez kategorii

Klasa IV: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.

INFORMACJA

Temat: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.

Cel lekcji: Potrafię powiedzieć, która jest godzina.

 

 

LESSON

Topic: The film starts at four o’clock – podawanie czasu.

 

I. ROZGRZEWKA (Warm up)

Spróbuj ustnie opisać jak zwykle spędzałeś poniedziałek przed rozpoczęciem nauczania w domu.

What do you usually do on Mondays?

 

II. PRESENTATION (Prezentacja)

WHAT TIME IS IT?

Która jest godzina?

 

Zapamiętaj:

a) Zwrot „o’clock” dodajemy tylko przy pełnych godzinach: 7:00 It’s seven o’clock. 11:00 It’s eleven o’clock, itd.

b) Słówko „half” to połowa, a „quarter” to kwadrans (15 minut).

c) „Past” oznacza ile mamy minut po danej godzinie, a „to” ile nam brakuje do kolejnej, pełnej godziny.

 

Przykłady:

3:00 – It’s three o’clock.                   10:00 – It’s ten o’clock.

 

Ile jest minut po danej godzinie? Czytamy jakby od tyłu.

3:05 – It’s five past three.                 10:10 – It’s ten past ten.

3:15 – It’s quarter past three.           10:15 – It’s quarter past ten.

3:20 – It’s twenty past three.            10:25 – It’s twenty-five past ten.

3:30 – It’s half past three.                 10:30 – It’s half past ten.

Przekroczyliśmy połowę, więc teraz nie mówimy ile jest minut po danej godzinie, ale uzupełniamy je do kolejnej godziny (3:40 = za dwadzieścia czwarta, 10:35 = za dwadzieścia pięć jedenasta itp.)

3:35 – It’s twenty-five to four.         10:40 – It’s twenty to eleven.

3:45 – It’s quarter to four.               10:45 – It’s quarter to eleven.

3:50 – It’s ten to four.                      10:55 – It’s five to eleven.

 

III. PRACTICE (Ćwiczenie)

1. Aby utrwalić godziny wykonaj cztery poniższe zadania. Wraz z kolejnymi zadaniami, ich poziom trudności wzrasta.