Strona główna Klasa I Klasa I: I like ice-cream! – wyrażanie upodobań przy wykorzystaniu konstrukcji I like / I don’t like.

Klasa I: I like ice-cream! – wyrażanie upodobań przy wykorzystaniu konstrukcji I like / I don’t like.

6 min read
1
659

Informacja

Materiał można podzielić na dwa różne dni, gdyż obejmuje treści dla dwóch lekcji.

Temat 1: I like ice-cream! – wyrażanie upodobań przy wykorzystaniu konstrukcji I like / I don’t like.

Temat 2: Zabadella – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową.

Cel lekcji: Powtórzenie słownictwa związanego z jedzeniem oraz konstrukcji I like / I don’t like. Czytanie historyjki obrazkowej.

Jakie miałeś zrobić zadanie na dziś? Karta pracy z poprzedniej lekcji. (nie było potrzeby mi ich odsyłać).

Zadanie obowiązkowe z tej lekcji: Ćwiczenia z lekcji + dwa zdania na jej dole. (nie trzeba mi ich odsyłać).

Termin wykonania zadania: środa 8.04

 

Lekcję można wydrukować i uzupełniać na kartkach. Wówczas nie trzeba nic przepisywać do zeszytu, tylko proszę założyć teczkę na te materiały. Jeżeli ktoś nie posiada drukarki, to oczywiście wpisuje wszystko do zeszytu, łącznie z tematem.

 

LESSON 

Topic 1: I like ice-cream! – wyrażanie upodobań przy wykorzystaniu konstrukcji I like / I don’t like.

Topic 2: Zabadella – słuchamy, czytamy i odgrywamy historyjkę obrazkową.

 

 

I. ROZGRZEWKA (Warm up)

1. Zacznijmy od powtórzenia słówek z poprzedniej lekcji. Posłuchaj i wskaż je na obrazku.

2. Teraz posłuchaj, pokaż i powtórz wierszyk z tej lekcji.

https://i.imgur.com/WjiLRA2.jpg

 

3. Aby utrwalić te słówka spróbuj zagrać w tę grę pamięciową.

 

II. PRESENTATION (Prezentacja)

1. Dzisiaj utrwalimy konstrukcje I like oraz I don’t like, które oznaczają, że coś lubimy lub nie. Popatrzmy na obrazki.

I like = Lubię            

I don’t like = Nie lubię

2. Teraz spróbuj sam powiedzieć w języku angielskim, które z tych produktów lubisz, a których nie.

I like …

I don’t like …

 

https://i.imgur.com/ZeoyUXf.jpg

 

II. PRACTICE (Ćwiczenie)

1. Teraz spróbuj zagrać w tę grę. Posłuchaj nagrania i przeciągnij jedzenie we właściwe miejsce. Kliknij w obrazek, aby przenieść się do zadnia z grą.

https://i.imgur.com/tm0k7Te.jpg

2. Otwórz podręcznik na stronie 52 i zapoznaj się z kolejną historyjką o naszej ulubionej wróżce Zabadelli. Możesz posłuchać nagrania poniżej.

https://i.imgur.com/ZHSeNDJ.jpg

3. Kliknij tutaj aby obejrzeć jej animowaną wersję.

4. W historyjce pojawiają się pytania – Do you like pizza? Do you like ice-cream? Do you like juice? Czy wiesz co one oznaczają?

Oczywiście, pytanie Do you like … ? oznacza Czy lubisz (coś)?.

Spróbuj zatem odpowiedzieć na moje pytania:

1. Do you like pizza? Yes / No

2. Do you like ice-cream? Yes / No

3. Do you like juice? Yes / No

4. Do you like oranges? Yes / No

5. Do you like water? Yes / No

5. Teraz popatrzmy na naszą ulubioną wróżkę Zabadellę. Wybierz  I like / I don’t like. Zaznacz właściwe słowo, jeżeli wydrukowałeś lekcję, lub wpisz już poprawne zdania do zeszytu.

https://i.imgur.com/MDpN5Ji.jpg

 

6. W tym miejscu znajdziesz wersję interaktywną tego zadania.

7. Na koniec spróbuj się z tym zadaniem.

 

III. ZADANIE DOMOWE (Homework)

1. Na zadanie domowe proszę zrobić dwa poniższe zadania. W pierwszym należy odnaleźć produkty z obrazków, a w drugim poprawić po śladzie i zaznaczyć czy lubisz to jedzonko, czy też nie. Zadania można wydrukować lub wpisać do zeszytu.

https://i.imgur.com/56uL1Vn.jpg

 

https://i.imgur.com/0sWztdp.jpg